[PA] Polski klan w grze Wolfenstein ET

[PA] Polski klan w grze Wolfenstein ET

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2008-02-28 13:18:21

[PA]Kamil

Administrator

11216812
Zarejestrowany: 2008-02-26
Posty: 109
Punktów :   

MEDYK

Medic

Medic może leczyć swoich kolegów z drużyny dzięki apteczkom (Health Packs) oraz podnosić* ich, dzięki czemu nawet kiedy zginą po podniesieniu przez medyka mogą grać dalej, a co za tym idzie nie czekają na spawna. Medycy pomagają swoim kolegom z drużyny utrzymać się w walce. Medyk korzystać może jedynie z jednego typu broni dwuręcznej, a mianowicie z M1A1 Thompson (Allies) lub MP40 (Axis) i początkowo z jednego granatu.

Specjalny ekwipunek medyka:

Strzykawka (Klawisz 5)

Dzięki strzykawce, medycy mogą podnosić swoich kolegów z drużyny (patrz Specjalne zdolności medyka . Kiedy medyk otrzyma paczkę amunicji od Field Opsa bądź skorzysta z Kabiny z amunicją dostaje dodatkowo 1 strzykawkę.


Apteczka (Health Pack) (Klawisz 6)

Podobnie jak paczki amunicji Field Opsa, apteczki rzuca sie na ziemię najpierw przez wybranie ich klawiszem 6, następnie poprzez naciśnięcie przycisku strzału (ognia). Kiedy rzucamy apteczki zużywamy pasek mocy. Należy pamiętać również o tym, że wróg może podnosić z ziemi nasze apteczki.

Specjalne zdolności medyka:


Revive (Podnoszenie)

Kiedy zginie kolega z drużyny, Medyk zobaczy nad Jego ciałem czerwony znaczek, taki jak ten po lewej. Tak długo jak znaczek ten jest nad ciałem, tak medyk może podnieść swojego kolegę używając do tego strzykawki. Kiedy stoisz nad ciałem ze strzykawką i zobaczysz szary znaczek strzykawki w dolnej, centralnej części ekranu musisz nacisnąć przycisk strzału (ognia), aby uzdrowić swojego ziomka. Ikona znika wtedy kiedy nasz kolega z drużyny się puści.**

*Podnoszenie czyli uzdrawianie zabitych przez wroga kolegów z drużyny. Do podnoszenia używamy strzykawki.

**Puścić się nie, nie ma to nic wspólnego z dawaniem dupy, puścić się, czyli inaczej zgibować, dobić samego siebie poprzez naciśnięcie spacji, bądź poprzez wejście do limbo menu.

Medyk jest klasą, która w grze spełnia bardzo ważną rolę leczenie, które opisane jest w całości powyżej. Najważniejszą klasą w grze jest na pewno inżynier (engineer), ponieważ bez niego nie da się wygrać żadnej mapy, ale medyk jest klasą równie ważną. Dzięki obecności medyka zdziałać można o wiele więcej, ponieważ kiedy zostaniemy zabici, możemy zostać podniesieni, nie czekamy wtedy żmudnie za każdym razem na spawn. Poza tym korzystać możemy z rozrzuconych przez medyka apteczek, co daje nam możliwość dłuższego przeżycia na polu walki = zrobienie obj.

To tyle jeśli chodzi o Manual ET. Nie będę w tym miejscu rozpisywał się na temat: jak leczyć, ale przedstawię moim zdaniem najważniejsze zasady, których każdy, grając medykiem powinien się trzymać.

1. Najpierw leczymy, później strzelamy!

Dlaczego? Ponieważ mamy większą szansę na pokonanie wroga, zanim podniesiony przez nas zdechlak pozbiera się do kupy, my możemy użyć go jako tarczy i wrzucić sobie kilka apteczek. Poza tym irytujące jest kiedy leżysz zabity na środku mapy, a Twój* przelatuje Ci po ryju tak jakbyś był wyrastającą w tym miejscu zieloną pokrzywą.

2. Korzystam z kompasu, fireteamu, rozglądam się!

Bardzo często spotyka się na serwerach (ffa) graczy, którzy widocznie mają bardzo kiepską orientację. Kiedy nasz kolega z teamu dogorywa widzimy to zazwyczaj na mapie, a w kompasie wyświetla się nam odpowiedniej wielkości czerwony znaczek ze strzykawką (w zależności od tego w jakiej odległości od ciała jesteśmy). To samo zauważyć możemy w fireteamie. Nie wspomnę już o tym, że większość graczy korzysta z bindów voice chatu i słyszymy, że potrzebują medyka.

2. Myślę! - czyli leczenie i kill revive z głową!

Ważniejszy jest medyk z pełną ilością hp od inżyniera, który już prawie zdycha. Kiedy uleczymy apteczkami nie siebie (będąc medykiem), a np. inżyniera, który ma juz mało HP** musimy liczyć się z tym, że tego inżyniera mogą szybko zabić, a my z małą ilością życia nie zdążymy go podnieść, bo sami zginiemy. Oczywiście nie należy tego sobie brać bardzo do serca, apteczki należy rzucać mimo wszystko

Pomocną rzeczą, a nawet rzeczą, którą warto podkreślić - biorąc pod uwagę fakt, że wielu jest takich co ni w ząb o tym nie wiedzą (cóż czytanie boli...) - jest kill revive, czyli podnoszenie po uprzednim zabiciu swojego kolegi z drużyny. Dlaczego tak się robi? Sprawa jest bardzo prosta. Kiedy nasz sprzymierzeniec zginie i podniesie go medyk, zyskuje on połowę życia, czyli 50hp. Kill revive korzysta właśnie z tego faktu. Powiedzmy, że nasz kolega z drużyny ma 20hp, robimy mu killa (łopatologicznie: walimy mu kilka kulek w kulki aż zdechnie skurczybyk) i podnosimy go, z 20 hp robi się 50hp. Mając 3 level medyka przez kill revive zyskuje on nawet całe hp.

Niestety za podniesienie kolegi z teamu.przez kill revive nie otrzymujemy punktów XP. Oliwa sprawiedliwa: coś za coś

Twój* - w domyśle: nasz sprzymierzeniec.

HP** - tak popularnie nazywane są punkty życia, hp = życie.

Ważne w grze medykiem jest korzystanie z faktu takiego, że medyk ma większy niż reszta graczy poziom życia i dodatkowo może się leczyć. Warto sobie rozstawić w jednym miejscu apteczki i stać na nich, bądź poruszać się po nich w momencie, w którym czekamy na wroga. Można również apteczki rozstawić przed sobą i napierać na przeciwnika.

First Aid | Pierwsza Pomoc | Medic

Jest to umiejętność, którą zdobywa medyk za leczenie oraz podnoszenie kolegów z drużyny. Za uleczenie apteczką dostajemy 1XP, a za podniesienie 4XP. Przypomnę, że za kill revive nie otrzymujemy punktów XP! First Aid Level 1: Amunicja Medyka Medyk dostaje dodatkowy magazynek do broni dwuręcznej (smg) oraz jeden dodatkowy granat.

First Aid Level 2: Ulepszony ekwipunek (?)

Dostajemy 2 dodatkowe strzykawki oraz więcej amunicji. Rzucenie apteczki zabiera teraz tylko 15% paska energii, a nie tak jak poprzednio 25%.

First Aid Level 3: Pełne uzdrowienie

Podniesienie kolegi z drużyny daje mu teraz cały pasek życia.

First Aid Level 4: Adrenalina

Teraz mamy możliwość wstrzyknięcia sobie adrenaliny. Znajdujemy ją po przyciśnięciu dwa razy klawisza (domyślnie) "5". Po wstrzyknięciu sobie adrenaliny przez 10 sekund dostajemy o połowę mniej obrażeń oraz nie spada nam poziom adrenaliny przy bieganiu. Adrenalina jest oczywiście ograniczona tak jak strzykawki.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.magicfifa11.pun.pl www.cs-serwery.pun.pl www.roznezwierzaki.pun.pl www.xhogwartx.pun.pl www.5imt2.pun.pl